sobota, 25 września 2021

Wyszlam za maz,

 ... zaraz wracam... 


... wracam tutaj, myslac, ze wkrótce bede miala wiecej czasu na pisanie i ogólnie zycie. Ostatnie tygodnie i miesace byly i nadal sa, nieco absorbujace, tendencja do stresujacych. Pozostalo nam jeszcze troche przeprowadzki, i sprzedaz jednego domu, wiec prosze o trzymanie kciuków za pomyslnosc przedsiewziec. 

Slub wczorajszy byl bez spinki, gosciami jedynie moje- teraz nasze dzieci, które stwierdzily, ze jako swietowanie minimalne, to przynajmniej tort musi byc, skoro oni juz nie mieli. 



Tak wiec tort, upieczony wlasnorecznie przez synowa i przy pomocy syna, z taka oto figurka na szczycie. 

Poza tym bylo bez spinki, bez welonu i bialej kiecki, normalnie- urzedowo, bardzo mila i mi od trzydziestu lat dobrze znana urzedniczka stanu cywilnego, która nie poznala mojego syna, chociaz jako maluch zapadl jej w pamieci, jak i ja, wtedy...

Po dotarciu do Niemiec, urzedy stwierdzily, ze moja/ nasza rodzina nosi falszywe nazwisko; niemieckie bylo w latach powojennych nie do przyjecia, a wiec wyrokiem sadu rejonowego, bez zakladania przez kogokolwiek takiej sprawy, obdarowano moja babcie i czwórke jej dzieci, w tym mojego jeszcze nieletniego ojca, polskobrzmiacym nazwiskiem Grabowski. I tak przyszlam na swiat jako GrabowskA. W Niemczech nazywana jak ojciec, Grabowski, az do 1992 roku, gdy powrócilismy do naszego prawdziwego rodowego, niemieckiego nazwiska. Mój syn mial wtedy akurat 3 lata, i płakał niemozebnie, tlumaczac pani Hundertmark, ze on przeciez nazywa sie Arno Grabowski... a ja zapadlam jej w pamieci jako ta, która miala 3 panienskie nazwiska. I na kazde praktycznie metryka urodzenia :D 

Tak wiec, po ponad 50 latach noszenia róznych nazwisk panienskich, nosze nazwisko meza, co teraz onznacza dla mnie niezly mlyn urzedowy, bo musze wszedzie zmienic, awansujac ze WSI do MIASTA
(Kohlsdorf->Allstadt). Latwiej byloby pozostac przy swoim nazwisku, ale Tobi orzekl, ze nie moze byc tak, ze jego ekszona nosi nadal jego nazwisko, a ja jako prawowita, nazywam sie inaczej niz on, i praktycznie nie mialby problemu ze zmiana swojego nazwiska na moje, ale wszelkie papiery, studia i certyfikaty, a ja mam jedynie jeden panstwowy dyplom, wiec sprawa byla jasna. 

Dlaczego ten krok? Po prostu, jestesmy razem, zgadzamy sie w filozofii prozaicznego zycia, i pomimo, ze jestem w sumie bardzo rózni, zgadzamy sie w podstawowych kwestiach, a czasy sa, jakie sa, i lepiej miec taki papierek w reku, takze, jesli chodzi o pózniejsze, wzajemne sie zabezpieczenie. I mamy dobre przeczucia do wspólnej przyszlosci. Nie nudzimy sie ze soba. Mamy wspólne tematy do rozmowy, a takze podobne poczucie humoru, i ufajac sobie nawzajem, potrafimy tez przegiac czasami cos ;) 
Zdaje mi sie, zdaje nam sie, ze to jest o wiele wiecej warte, niz floska: bo kochamy sie. Oczywiscie, to tez, i nie jestesmy sobie obojetni. 

Tak wiec, to by bylo na tyle- 

:)))



23 komentarze:

  1. Ależ cudna niespodziewajka!
    KOCHANA! NAJLEPSZE ŻYCZENIA DLA WAS! NIECH WASZE WSPÓLNE ŻYCIE OBĘDZIE SIĘ BEZ WIELKICH BURZ!
    WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!
    🎂🥂🎉♥️💐💞

    OdpowiedzUsuń
  2. OT, niespodzianka.Wszystkiego Najlepszego na Nowej drodze życia.Kochana, moje nazwisko też było 2 razy zmieniane.Pozdrowka i buziaki.❤❤🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego co najlepsze Mlodej Parze .Gratuluje !

    OdpowiedzUsuń
  4. No i bardzo, bardzo dobrze!!!! Życzę Wam obojgu samych radosnych dni.Wyglądasz na tym zdjęciu prześlicznie.Trzymam w takim razie kciuki, by Wam wszystko poszło z tymi sprawami sprzedażowymi po Waszej myśli. Kochana- ani welon, ani huczne wesele nie jest gwarantem szczęścia w małżeństwie!
    Ściskam Was oboje, Ciebie nieco mocniej;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdeczne gratulacje! Życzę Wam, aby wspólne życie było najlepsze na świecie:) Gratuluję odważnej decyzji:)
    ps. Co nie oznacza, że nie jestem w przyjemnym szoku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sto lat, sto lat!! Dobra decyzja, jeżeli jesteście razem, dogadujecie się to ślub należy wziąć bo porządek w życiu i w papierach musi być.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super i wszystkiego najlepszego!!! 😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownych, spokojnych lat dla Was. Joanna.

    Do to - znowu - ja. Czemu nic nie piszesz. Z niecierpliwością oczekujemy sprawozdania z wojaży. ��.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale ekstra wiadomość:) Niech wasza wspólna droga będzie wolna od trosk i zmartwień a przyszłość maluje się w słonecznych kolorach:) Gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczna wiadomość.
    Gratuluję i życzę wszystkiego dobrego.
    Iwona (zaglądam tu i czekam na następne wpisy)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje!!! Wszystkiego co najlepsze, samych szczęśliwych dni 🌷🌷🌷🌷🌷🌷
    A co na to Mirka? 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Lucy, gratuluję. Cudowna wiadomość:)) Mam nadzieję, że Tobi nie odciągnie Cię od blogowania. Wchodzę do Ciebie, a tu ciągle cisza. Pisz częściej. Niespodziewajka? Ale jak miła.Pozdrów szanownego Małżonka.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratulacje! Wszystkiego najlepszego dla Młodej Pary!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pięknie! Gratulacje! Bardzo się cieszę:))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna wiadomość :). Gratulacje dla Was, niech Wam się wiedzie i szczęści!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczna wiadomość! Ogromne gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratulacje, niech sie Wam wiedzie szczesliwie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratulacje i wielu szczęśliwych chwil przeżytych razem!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dużo, dużo szczęścia!! Niech Wam się wiedzie i na co dzień, i od święta! W zdrowiu , spokoju i radości. Wszystkiego najlepszego!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziekuje wam wszystkim za zyczenia :)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Lucy, poryczałam się ze wzruszenia, ściskam was bardzo i życzę cudownych lat razem!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, ale super wiadomość. Pomyślności i zrozumienia, niech Wam się darzy w zdrowiu i miłości.❤️

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję ślicznie wam obu również, Old Lady, nie ma powodu przecież 😇 Iss-ola, myślę, że jeszcze nam się powiedzie, bo dlaczego niby nie, co nie? Starzy już jesteśmy i wiemy, czego chcemy, a czego nie 😇

    OdpowiedzUsuń