poniedziałek, 22 marca 2021

Poprzednie 3 pary skarpet...

 ... moze sie zaladuja...


W koncu pokazaly sie w fotkach google, czasami jakos dluzej trwa. 


A powyzej moze na szybko sklecowe, z kapusty pekinskiej, golabki, mini golabki. Bo na zakupach Tobi pomylil owa kapuste z salata, a ja w sumie takiej kapusty nie umiem, badz do tej pory nie przyrzadzalam jako warzywa, wiec po prostu zawinelam golabeczki, i udaly sie. Pomimo, ze liscie takie z gatunku byle jakich po zaparzeniu, ale jednak wytrzymaly i zawijanie, i gotowanie, przekladanie i obracanei na patelni podczas podgrzewania ich na drugi dzien. 

Znacie przepis na przyrzadzenie kapusty pekinskiej? 

12 komentarzy:

  1. Sałatka gyros! Sałatka z tuńczykiem. Do tych dwóch używam kapusty pekinskiej, przepisy są w internetach. A jak mi zostanie, to robię surówkę coleslaw, akurat zrobiłam dzisiaj i mam jeszcze na jutro do ruskich pierogów:)
    Gołąbków już tak dawno nie robiłam... U mnie w rodzinie tylko ja jadałam, a młodzież jak się już zmusiła to wyjadala środek, musiały być w sosie pomidorowym, a kapuściane owijki lądowały w śmieciach. No to sto lat temu przestalam je robić...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cienko szatkuje, dodaje cienko pokrojony ogórek kiszony, łyżkę majonezu i łyżkę 10% śmietany, sol, pieprz, odstawiam na godzine do przegryzienia. Grubsze środki lisci odrzucam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kimchi. To taka koreańska ichnia kapusta kiszona. Dość ostra, ale to zależy od przepisu, bo przepisów w necie znajdziesz ze sto:).
    Osobiście siekam i polewam gotowych sosen słodko-kwaśnym z azjatyckiego sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skarpety cudowne.Pekinska to głównie na surowo.Poszatkuje i dam co mam , czy koper, czy cebulkę , rzodkiewka, trochę oleju lub jakiś gotowy sos.Robilam też na ciepło jak kapustę tylko trzeba zeszklić cebulkę do miękkości a potem dodać kapustę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieraz robię kapustę pekińska jak lekki bigos. Smażę boczek, kiełbasę, cebulę, pieczarki. Do tego daję kapustę. Na koniec przecier pomidorowy, sól i pieprz. Bardzo szybka potrawa i smaczna. Asia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kapuste pekinska, ale robie z niej taka salatke type Coleslaw, przy czym dodaje ogorka surowego- pokrojonego w paski, a reszta co mam pod reka i podlewam ociupinke majonezem ze smietana kwasna. Niemniej jednak nigdy mi nie przyszlo do glowy, zeby z tego zrobic bigos. Musze wyprobowac, dzieki za pomysl. Golabki tez sprobuje zrobic.

      Usuń
  6. Eee, nie lubię pekińskiej i mam ten sam problem, co Ty - nie wiem co z nią zrobić. Gołąbki uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Sos vinegret na bazie soku z cytryny, wyciśnięty czosnek, drobno posiekaną pekińska ( już dobre) plus puszka odsączonej kukurydzy👍

    OdpowiedzUsuń
  8. Drobniutko pokrojona cebula, wycisniety sok z cytryny, przyprawa maggi w płynie, oliwa. Tym polewam kapustę i każdą sałatę. Ten sos jest smaczny a dodatek soku z cytryny daje super efekt lekkości i świeżości. Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na surowo z kukurydzą i rodzynkami, do tego jogurt przyprawiony majo i musztardą angielską, solą i cuktem. Jak mam to jeszcze czerwona papryka w niewielkiej ilości. Więcej grzechów nie pamiętam. Całuski dla ciebie i Mirki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne są wszystkie Twoje wyroby. Jesteś prawdziwą mistrzynią w robotach na drutach i pewno nie tylko. Pozdrawiam. Maria.

    OdpowiedzUsuń