wtorek, 10 maja 2016

Debatujac o papierach

Jak w zimie bede musiala wyrobic sobie nowy dowód osobisty, to przy okazji niech strace, ale dam sobie tez wyrobic nowe prawo jazdy, to w formacie karty do bankomatu, stwierdzilam któregos dnia ubieglego weekendu, otwierajac mój zniszczony i pare razy polatany portfel. Te dwa dokumenty mam bowiem w starym formacie, dowód jest zalany plasikiem, prawko jako rózowy flyer. Trudno dobrac do nich portfela, aby oba dokumenty sie w nim miescily. Od chyba dziesieciu lat standartem sa kieszonki w portfelu podstosowane pod karty do bankomatu, take same karty z kasy chorych, w takim formacie mam równiez legitymacje ze stopniem inwalidztwa, ADACa, tylko te dwa dokumety sa "staroswieckie" i nie pasuja do nowych portfeli. Obecny portfel kupilam jesczze w zeszlym stuleciu w Tchibo, jak jeszcze wszyscy mieli "Perso" czyli dowód osobisty, jaki ja mam jeszcze.
Prawo jazdy tylko przez format wymienic?!- zakrzyknal mój syn. W zyciu tego nie rób! Nowe prawa jazdy sa bowiem wydawane tylko na dwadziescia lat, po tym czasie trzeba robic nowy dokument, co tez kosztuje. No i moze byc tak, ze w wieku jakichs szescdziesieciu i paru lat urzad moze wpasc na pomysl przetestowania moich umiejetnosci kierowcy... (mój syn lubuje sie w kraczeniu, po mnie tego w kazdym razie nie ma).
Wyciagnelismy z czelusci mojego zuzytego i polatanego portfela moje staroswieckie, rózowe prawko i obejrzelismy je dokladnie. Fakt, wazne bez ograniczen. Do tego mam stara klase trójke, czyli teoretycznie moge jezdzic malymi ciezarówkami do bodajze trzech i pól tony. Dla mnie kompletna glupota, bo ja robilam prawko na auto osobowe. Mój syn dwadziescia lat pózniej robil normalna klase B, czyli auta osobowe, i oprócz tego moze pojechac najwyzej sprinterem, co podczas wielu przeprowadzek po Oldenburgu czesto praktykowal. Ponoc wiele dal by za to, zebysmy mogli wymienic sie naszymi prawkami, bo moje ponoc u mnie tylko sie marnuje ;)



8 komentarzy:

  1. Chyba jednak syn ma rację.Lepiej nie wymieniać skoro jest bezterminowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też przychylałabym się do tego, żeby poszukać raczej nowego portfela. ;) BBM

    OdpowiedzUsuń
  3. A na pewno nie było u was obowiązkowej wymiany? Bo u nas byl termin wymiany tych starych (bezterminowych) na nowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma. A skoro na prawku stoi waznosc bezterminowa, to tak jest. Wymieniac regularnie musze dowód osobisty, bo ma waznosc jedynie 10 lat.

      Usuń
  4. kobietawbarwachjesieni:
    Myślę, że młode pokolenie ma bardzo racjonbalne spojrzenie na nowe zarządzenia. Ja bym wzięła pod uwagę sugestie syna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem warto posłuchać własnego dziecka! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też radzę nie wymieniać prawka!

    OdpowiedzUsuń