poniedziałek, 18 listopada 2019

"Cebulowe" ciasto

Przypomnialo mi sie, ze juz dawno nie robilam, wiec warto bylo odswiezyc przepis, a byc moze, spodoba sie i ktos tez upiecze.

Tak wiec, potrzebujemy:

1 opakowanie ciasta francuskiego, podana ilosc to 450 g. Moze byc takie z zamrazarki, ja wole z chlodziarki, zwiniete w rulonik, gdyz w opakowaniu jest automatycznie papier do pieczenia. Ja posiadam jedynie silikon i cos w formie ceraty, na czym pieke np frytki, ale na tych nie powinno uzywac sie noza, a ciasto nalezy przeciez jakos pokrajac. Tak wiec ten zrolowany w ciescie paier bardzo mi sie podoba.

1 zupe cebulowa instant

10- 15 deko gotowanej szynki

2 kubki kwasnej smietany, alternatywnie jogurt, tutaj mozna zaoszczedzic tluszu, przy czym jest jasne, ze tluszc jest nosnikiem smaku, i na jogurcie ciasto inaczej smakuje

3 jajka male, albo 2 duze

1 por

kilka dkg sera tartego do posypania

Forma do pieczenia. Ja pieke w prostokatnej, która ma dokladnie taki wymiar, jak to zrolowane ciasto francuskie z papierem pod spodem.

Por pokrajac w krazki, szynke w kostke, zamieszac w misce jajka, smietane i zupe cebulowa, mozna przekrecic mikserem, wtedy bedzie fajniejsze. Dodac szynke i pory. Wszystko wylozyc na blaszke, posypac serem. Piec w 180 stopniach okolo 45 minut. Spozywac na cieplo z bialym winem :)




19 komentarzy:

  1. Ciasto francuskie jest wdzięcznym składnikiem wielu potraw. U mnie zwłaszcza do rolady szpinakowej uzywam. Albo robię pizzerinki, które wszyscy z rodzinki uwielbiamy, wzglednie zamiast szynki w pizzerinkach, nacinam po przekątnej kwadraty ciasta, smaruję rozmaconym jajkiem , wykładam owoce wedle uznania i piekę w 180st. C przez 20-30min.To szybki sposób by cos było do kawki dla niespodziewnych gości. Potem można posypać cukrem pudrem.
    Twój przepis anektuję. A z dodatkiem zupy cebulowej robi się fantastycznie zapiekaną karkówkę!
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, taka rolade to tez spróbuje, dzieki za podpowiedz!
      Jakos tak mam, ze ciasto francuskie wole w wersji pikantnej, niz w slodkiej.

      Usuń
  2. Ślinka mi pociekła, choć jestem po smacznej kolacji;)))
    W tych zupach instant chemii jest sporo (przynajmniej u nas), ale jak się coś takiego zje od czasu do czasu, to się chyba człowiek świecić nie będzie;)))
    Właśnie dotarło do mnie, ze mam w domu foremki babeczek o średnicy ok. 10 cm, więc zrobię w tych foremkach, dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, w tych gotowych meiszankach te glutamaty i pirun wie co, podudzaja kubki smakowe. Ale raz na jakis czas jest to w porzadku.
      Znaczy bedziesz robic takie muffinki? Tez niezly pomysl.

      Usuń
  3. Ciekawy przepis.Ja w to ciasto zawijam parówki, tez smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, a my szynki nie jemy... Och, nic to, da się więcej sera! Lucy, dzięki za pomysł! Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna pominac szynke, z samego pora, badz przysmazonej cebulki. Tofu bym nie dodawala... ;)

      Usuń
  5. oh, a ja znowu nastawilam kurczaki do pieczenia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry kurczak nie jest zly. Golonko tez nie :D

      Usuń
  6. Jeśli upoluje bezglutenowe ciasto to kupię i zrobię. Przepis fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezglutenowego francuskiego jeszcze nie widywalam, znaczy w pospolitych supermarketach, ale nie wykluczam, ze jest w sklepach ze zdrowa zywnoscia. Powodzenia i znalezienia Ci zycze! Mozna teoretycznie samemu takie ciasto wyprodukowac, ale to zwiazane jest z praca ;) a ja lubie wygodnie.

      Usuń
  7. To jest taka odmiana Quiche. Pyszne, a przede wszystkim proste danie. Dzięki za przypomnienie, za parę dni będę piekła!
    Całusy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo! Tak, normalnie na ciasto cebulowe jest inny spód, sa przepisy z twarogiem np, ten chyba tez mam w mojej prywatnej ksiazce kucharskiej.
      Odcalowywuje!

      Usuń
  8. Takich rarytasów to jeszcze nie jadłam i chętnie skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bartdzo, jest naprawde dobre, ale wersja z zawijanymi kielbaskami tez mi sie spodobala :)

      Usuń
  9. Nie komentowałam, bo ja mało kuchenna jestem! ;(
    Zaczynam się niepokoić, czemu tak długo nie ma nowej notki. Wszystko w porządku u Ciebie?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBM kochana, juz jestem, wszystko w porzadku ;) zaraz wiecej!:D

      Usuń