poniedziałek, 6 lutego 2023

Nowy dzień, nowe wyzwania

Ale zacznę od tego, co obiecałam Marii, czyli prezentacji pętli indukcyjnej na szyję. Tak, masz rację, pętle takie zwykłe wbudowane są w przestrzeniach publicznych, w teatrach, kinach, kościołach, na dworcach kolejowych. Po prostu jakiś obszar ogrodzony przewodem i to jest zamknięte. A pętla na szyję to nic innego, tylko w mniejszym rozmiarze, tak, że tylko glowa i uszy tam pasują 😉 obsługa jak w przypadku słuchawek. I gdzie możesz podłączyć słuchawki,  tam też pasuje pętla. Czyli np tez do telewizora. 



Dzisiaj mieliśmy wprowadzenie na siłownię,  mam tylko 4 sprzęty wyznaczone do ćwiczeń, przede wszystkim barków i górnych partii ciała.  Na taśmie biegać nie muszę, to byłoby za wcześnie. 
Po tym jak zwykle ćwiczenia w grupie endoprotetyków, po obiedzie ćwiczenia odprężające według Jacobsena ( bardzo je lubię,  bo mi wiele dają). Zaraz po tym indywidualna terapia manualna, rzeczy proste a efektywne, malowanie nogi i jej prostowanie. Mam kładzioną pod kolano miękka piłkę z gąbki,  po czym na tym na zmianę uciskanie na prosto o zginanie kolana. 
Po południu o 4 królewska dyscyplina, przynajmniej dla mnie,  bo 1 godzina 20 minut wykładu o bólach chronicznych i nerwowych, z dodatkiem o analgetykach. 
Po tym wszystkim poszłyśmy z Erną na kawę 😅
A przed tym wykładem poszlam sobie na spacerek, obejrzeć tzw  centrum wiary, coś w rodzaju naszego domu kultury,  I także można tam sobie zrobić honorowany wszędzie test na covid, np planując odwiedziny w klinice. Teraz centrum wiary, przedtem uczono tam celników,  a jeszcze przedtem to wygląda ta budowla na lata trzydzieste i wiadomo co. Ale ladny budynek, trzeba przyznać. 
Jeden z współpacjentów został wywołany podczas gimnastyki do telefonu, ktoś dopatrzył się na jego zdjęciach rentgeniwskichminimalnego złamania kosci udowej, był już w tomografie,  jest szczelinka, ale nie powinna robić problemów,  prawdopodobnie wypadek przy pracy podczas operacji, wbudowanie nowego kolana to prawie jak w kuźni. 
Inna wspolpacjentka trafiła jednak do szpitala,  bo cueklo jej coraz więcej z rany, i trzeba to drenażować.  
Jutro o 7 rano mam manualny drenaż i masaż limfatyczny. 
Poza tym, nadal nie umiem spać, śpię krótko i się zrywam, kolano mnie nie boli, ale opuchlizny uwiera. Moje dni są lepsze niż moje noce, do tego idę do łóżka sprawniejsza niż rano wstaję,  troche trwa, zanim się rozruszam. 
W środę usuwane będą klamerki, czyli idzie do przodu. 
Dobrej nocy!




8 komentarzy:

  1. Wypełniony dzień, pracujesz na ostro i ważne że idzie ku lepszemu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idzie, ula. Oczywiscie jeszcze nie wszystko idzie, ale zawsze cos idzie. Tutejsza fizjo wiele mi daje. Zaraz drenaż. Chętnie na niego wcześniej wstałam 😃 pozdrawiam!

      Usuń
  2. Dziękuję Ci za informacje o pętli. To już przynajmniej wiem, że mogę przymierzyć się do audiobooków:) W przyszłym tygodniu idę do protetyka słuchu na przegląd aparatów to zapytam co jeszcze można zrobić w moim przypadku aby polepszyć słyszenie w teatrze. Niby są tam pętle ale muszę wiedzieć jak z nich korzystać. Ostatnio dużo przebywam u córki w Warszawie gdzie mam okazję zaliczać kolejne teatry, niestety często bez satysfakcji. Niedawno byłam u Jandy na słynnej Shirley Valentine, siedząc w trzecim rzędzie słyszałam pojedyncze słowa, faktem jest, że ludzie cały czas głośno się śmiali co już zupełnie mnie pogrążyło. Dobrze, że znalazłam treść sztuki w sieci, przynajmniej sobie poczytałam o co chodziło:) Pozdrawiam, M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, działanie pętli jest proste, ktoś załącza ten kabel znaczy aktywuje, Ty włączasz funkcje w aparatach. Ja nam guzik, albo w pilocie przestawiasz. Indukcyjevslyszenie jest ponad szmery i odgłosy innych ludzi, a także echo w kościele. Ustawia się to procentualnie, ile słyszeć indukcyjnie a ile jeszcze obok, np 60 i 40%.
      Cieszę się, że mogę Ci udzielić kilka wskazówek, tacy jak my muszą trzymać razem!
      Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Serdecznie Ci dziękuję! Zmotywowałaś mnie do następnych kroków ku lepszemu:)
      m

      Usuń
  3. Slubny za kiropraktora do lokcia po operacji musi placic 150 dol za wizyte, wiec przestal chodzic. W takich sytuacjach zal ze nie mieszka sie w Europie. Trzymaj sie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy też gdzie w Europie... U nas są małe dopłaty do leków, 10% przy ambulatoryjnych fizjo, dopłaciłam tez q0€ do taksówki teraz na Reha w sumie małe dopłaty, ale też się zbiera, ale doceniam to wszystko jako osiagalne dla normalnego człowieka. A ubezpieczenie zdrowotne każdy musi mieć, to jest obowiazek prawny.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ja też pakuję na siłowni. I właśnie robię plecy przy użyciu ramion.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń