sobota, 15 grudnia 2018

2018-30

Troche trwalo, ale sie udziergalyy w koncu.






Skarpety dla mnie z welny Regia, tym razem z dodatkiem elastycznej nici. Jeszcze nie nosilam, wiec nie wiem, czy sa w noszeniu na nogach lepsze w sensie uzytkowania, ale z reszty welny dziergam akurat mitenki, i na mitenki ta welna sprawdza sie, moim zdaniem, bardzo dobrze. O ile welna skarpetkowa z Opala to naprawde wysokiej klasy i wartosciowa welna, to Regia ma co i raz jakis nowy pomysl, czy to wlasnie ta elastyczna nitka, czy pomoc dla zaczynajacych dziergac, aby skarpetki ze wzorkiem byly identyczne. Kiedys Regia byla nieslawna, poprzez nizsza jakosc i spotykane za czesto supeli w motku. W ostatnich kilku latach, moze 2- 3 wydziergalam kilka par regiowych skarpet, i nie mam zadnych zarzutów co do jakosci, takze po praniu i wrzuceniu do suszarki, a takze nie spotkalam przy moim dzierganiu supelów. Musiala Regia pójsc po rozum do glowy i zaczac sie starac. Samo istnienie na rynku od dziesiatek lat, to jednak nie wszystko.

Te skarpetki jakie sa, kazdy widzi, plus kilka zblizen na piete, która ja robie "kapturkowa", i zakonczenie przy palcach.

Poza tym, mam okropny katar, ale chyba zaczyna mi juz przechodzic.

O zamachu w Strasburgu nie bede sie rozpisywac, za to chetnie porusze problem paragrafu 219 a w Niemczech, który co i jakis czas jest podgrzewany. Pokrewny jest on z paragrafen 218 , który umozliwia legalne przerwanie ciazy do 12 tygodnia. Powodem moze byc ciaza nieplanowana/ noiechciana, problemy finansowe, choroba przyszlej matki czy plodu. Przed aborcja nalezy jednak poradzic sie w poradni Pro Familia, która to próbuje wskazac droge (takze finansowa) przy zatrzymaniu ciazy. Gdy kobieta jednak decyduje sie na aborcje, musi po tej poradzie odczekac co najmniej 3 dni, zanim podda sie aborcji, i tutaj zaczynaja sie male schody. Jest coraz mniej lekarzy, którzy przeprowadzaja zabieg, juz nawet nie ze wzgledów ideologicznych, co tez sie zdarza, badz od razu cala klinika, gdy jest koscielna, ale i z powodu brakujacego doswiadczenia w tym zabiegu. Podobno podczas specjalizacji ten temat wcale nie jest poruszany, czyli- mlodych lekarzy nie uczy sie tego procederu. Do tego dochodza cie z sumieniem, i na koniec jest tak, ze praktycznie ciaze przerwac mozna u starszej pani ginekolog, która stoi krótko przed emerytura, jeszcze sie procederu zdazyla nauczyc, do tego ma praktyke w tym, a jako kobieta z "tamtych czasów" doskonale wie, co to znaczy nie móc przerwac legalnie ciazy, plus sam fakt bycia kobieta z doswiadczeniem zyciowym. Teraz sztuka, znalezc taka lekarke..
Paragraf 219 a zabrania robienia reklamy na aborcje, a reklama jest juz podanie w swoim profilu, np w internecie, ze gabinet przeprowadza takze zabiegi przerwania ciazy. Tak, dokladnie, to jest reklamowanie aborcji, jak jakiegokolwiek towaru. Czyli ustawodawca wychodzi z zalozenia, ze jakas ciezarna czytajac to, automatycznie zapragnie ten produkt miec, czyli przerwac ciaze. Oczywiscie kompletna glupota, i od jakiegos czasu ginekolodzy i inni prywatni ludzie, a i politycy (nie wszystkich partii) zabiegaja o zmiane paragrafu 219 a jako takiego. Do tej pory zdarzylo sie, ze faktycznie ginekolodzy zaplacili grzywne za "propagowanie aborcji". 

14 komentarzy:

  1. Idiotyzmy rodem jak z pisowskiej Polski. Myslalby kto, ze tak bardzo im zalezy na zwiekszeniu liczby narodzin u Niemcow, malo maja naplywowych, ktorzy parza sie jak karaluchy.
    Na drugim zdjeciu myslalam w pierwszej chwili, ze tak wysoko noge zadarlas, zeby pokazac nam swoja prace. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, skrajna prawica, czy to w Niemczech, czy w Polsce, jest za totalnym zakazem aborcji.
      Taka nózke juz dawno planuje sobie kupic druga ;)

      Usuń
  2. Piękne skarpetki a co to ta pieta "Kapturkowa"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ta moja, to jest kapturkowa, bo tak wygląda i się dzierga, jak kapturek. SĄ jeszcze pięty bumerangowe i pomidorowe, a są i skarpetki dziergane bez pięty, takie spiralkowe.

      Usuń
  3. Tak jak AMP zastanawialam sie dlaczego nozke polozylas na parapecie? :)))
    Skarpteczki slodziutkie, jak lody pistacjowe, musze w koncu znalezc moje druty i tez udlubac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się sprężysz, zdążysz przed mrozami ⛄

      Usuń
  4. Kiedyś robiłam skarpety, a teraz nawet nie pamiętam, jak się wyrabia piętę. Najbardziej mnie irytują druty, których musi być pięć i zawsze któryś się wysuwa z roboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zredukowałam liczbę drutów, robię na czterech 😉 a jest i taki wynalazek, nie wiem jakiej firmy, ze robi sie skarpetki na trzech.

      Usuń
    2. A ja coraz czėściej na jednym długim robię bo nie gubię go. Ale komplety też nader często są używane. A te nowe od Prym i karbonowe to najczęściej . Stalowe i te z Lidla mogę na złom wyrzucić.

      Usuń
    3. Ja do tej pory nie umiem zaprzyjaźnić się z metodą Magic Loop 😵 nie ma to jak komplet drutów pończoszniczych, nawę do rękawów. Dzierganiowa koleżanka Birgit probowala tych nowoścido skarpet, 3 druty, bodajże firma Prym? Nie była zachwycona, ona podobnie tradycyjna jak ja.

      Usuń
  5. A ja naiwna myślałam, że tylko w Polsce tak kobiety traktują ... :((

    OdpowiedzUsuń
  6. skarpety prześliczne. nie wiem tylko czy ta elastyczna nić jest do całości. mnie ćwierć wieku temu z okładem zrobiła na Mazurach starsza pani skarpety z elastycznym dodatkiem tylko na piętę i do tej pory są one całe i zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest bodajże 5% elastiku. Kiedys do pięty dodawano dodatkową nić, aby ja wzmocnić od przetarcia. Dziwna koleją rzeczy, moi użytkownicy przecierają skarpety na czubkach przy palcach.

    OdpowiedzUsuń