czwartek, 16 stycznia 2020

Powiekszony wzór



Dla lepszegdo odczytania lewa strona, ta "lancuszukowa", jest zólta. Tam jest wazne ten fragment z 3 oczkami lancuszka na koncu i zakonczeniem podwójnym slupkiem, a na prawej stronie ostatni wachlarzyk ma na koncu 5 podwójnych slupków.


O zrobic z 4 oczek i zamknac 

drugi znaczek to oczko lancuszka 

kreseczka to oczko scisle 

slupek 

podwójny slupek



Wazne: Po zrobieniu 7 rzedów, powtarza sie rzad 6 i 7, az do konca. 

Ja brzegi chusty jeszcze ustabilizowalam rzedem oczek scislych, po trzy w lancuszki i po trzy z brzegu wachlarzyka.

Tak wiec, powodzenia!

Od wczoraj poszlam do pracy, na 5 dyzurów, i niech ich wszystkich pieron strzeli, ale to jeszcze rozegram na swoja korzysc, inaczej nie bylabym soba chyba. Kiedys wiecej na temat.

Obserwuje debaty na temat dawców organów, nasz minister zdrowia chce zaprowadzic wolna amerykanke w sensie, ze kto nie zaprzeczyl, jest automatycznei dawca, ale to nie przejdzie. Misialoby tez byc inaczej nazwane, bo z "dawaniem" jako "podarowaniem, niemieckie slowo Spende, nie mialoby to tez nic wsólnego, Darowanie jest dobrowolne, a to byloby zabieraniem organów.
Sama mam taki dowód, ze jak chca, to niech biora, ale takie zabieranie z automatu wcale mi sie nie podoba. Rózni ludzie róznie to widza, a w niektórych kulturach jest to kompletne no go, i nie widze powodu, aby tego nei uszanowac.
Sama nie mam interesu w otrzymaniu serca, pluca, nerki i tak dalej. Wiem bowiem, co to jest za zycie, co to zanczy, dane mi bylo poznac kilku pacjentów po transplantacjach, i znam rate samobójcza tych ludzi, i dlaczego tak sie dzieje.
W Niemczech w swoim czasie, calkiem nie dawno temu, byla afera przeszczepieniowa, w sensie, ze niektórzy pacjenci niektórych lekarzy dostawali organ "poza kolejnoscia". To ostudzilo nieco zapaly potencjalnych dawców.
Lepiej byloby, gdyby nad tym nieco popracowano i zapobiegano innym takim machlojkom.
Kilkanascie lat temu, w moim szpitalu nagle znalazla sie potencjalna dawczymi organów. Mloda kobieta po trzydziestce, zmarla nagle i niespodziewanie przy ataku astmy. Do tej pory nie miala takich problemów. Rodzice pomimo sytuacji wiecej niz wyjatkowej, od razu wyrazili zgode na pobranie organów. Oczywiscie nie odbylo sie to w naszym prowincjonalnym szpitalu, mloda kobieta zostala ustabilizowana i przetransportowana do kliniki uniwersyteckiej w Hanowerze.
Procedury przed pobraniem organów sa jasno okreslone, z niezaleznymi od siebie lekarzami stwierdzajacymi smierc mózgu. 

21 komentarzy:

  1. Oddać organy to bardzo szlachetny gest i jednocześnie trochę tak, jakby ocalić cząstkę życia kogoś, kto tak naprawdę już odszedł...
    Bardzo Ci dziękuję za powiększoną instrukcję. Cudna jesteś! Dzięki!! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo:) dopisalam akurat, ze chuste robi sie, powtarzajac do konca rzad 6 i 7.

      Usuń
  2. Ja jestem dawcą, noszę tą informację w portfelu jakby co. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez, ale nie polubilabym tego systemu na sile.

      Usuń
  3. To wielki dar oddać komuś cząstkę siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale powinno to zostac darem. A kto nie chce darowac, nie musi, nie powinien sie z tego tlumaczyc.

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za powiększony wzór i wyjaśnienia.
    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny wzór. Zdolna uczennica z z ciebie
    . Ja mam lenia robotkowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula, masz wystarczajaco wrazen, same juz urodziny i obiady familijne, nie dziwie sie.

      Usuń
  6. szydelkowe wzory to dla mnie czarna magia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie tez w sumie, ale te jedna sztuczke rozgryzlam ;)

      Usuń
  7. A dla mnie szydełkowe wzory to prościzna, tylko okiem rzucę na schemat i już kumam :D
    z drutowych schematów niestety wyrosłam, zapomniałam, nie wciąga mnie tak jak szydełko.

    Dawniej oddałabym wszystkie organy bez zastanowienia, ale ostatnio dużo czytałam i już trochę inaczej o tym myślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszcze Ci tej zdolnosci, ja rozgryzam bardzo powoli. Twoje gwiazdki sa super i tez je chyba "z glowy" robisz?

      U nas afera z organami, kilka lat temu byla, i nadal zbiera niechlubne zniwo, i co sie ludziom dziwic.
      Ja nie chcialabym byc biorca organu, bo wiem, co to znaczy, do konca zycia, i co to za zycie.

      Usuń
  8. USA ma dostatecznie uregulowane prawo dot. przeszczepów, centralny bank, jasne przepisy. W Europie ba nie tak różowo... Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest Europtransplant, nalezy do niego 8 krajów, prawo tez jest, ale jak to jest z prawem, zawsze da sie cos tam ominac... i to jest ten problem.

      Usuń
  9. Wsiąkłam całkowicie w moje robótki papierowe więc już o drutach czy szydełku nie myślę.
    Ale czasem żałuję, szczególnie jak patrzę na niektóre Twoje prace.
    W moim wieku to już żaden organ się do przeszczepu ne nadaje, więc mogę spać spokojnie, że mnie po śmierci zdekompletują;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei gapie sie w Twoje papierowe robótki z rozdziawiona geba z podziwu. Kazdy co lubi. Ja nie umialabym z papierem.

      Rogówka zawsze na topie ;)

      Usuń
  10. Szydełkuję od niedawna, bo raptem od 4 lat i wciąż mam trudności z niektórymi schematami, ale najlepiej mi idzie gdy korzystam z filmików na yt. Na drutach robiłam o 7 klasy podstawówki, skończyłam 15 lat temu, bo mi ręką drętwiała!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedy pomyślałem, że straciłem wszelką nadzieję, że znajdę pomoc, dr Ajayi zrobił to, co próbowałem rozwiązać od 7 miesięcy, mam na imię Sandra i od 8 lat jestem mężem Mike'a i pobłogosławiony dwójką dzieci, wszystko zaczęło się od mojego problemu kiedy zacząłem podejrzewać, że mój mąż widział inną kobietę, zanim się zorientowałem, wyszedł z domu i powiedział, że już nigdy nie chce mieć nic wspólnego ze mną ani z dziećmi, błagałem, by wrócił do domu, ale był nieugięty. Poznałem dr Ajayi przez koleżankę, która przeżywała taką samą sytuację jak moja, ale była w stanie przywrócić jej dom w krótkim czasie, pytam ją, jak i powiedziała mi o dr Ajayi potężnym rzucającym zaklęcia, który pomógł jej ją odzyskać mąż, nigdy nie wierzyłem w rzucanie zaklęć, ale postanowiłem spróbować, kiedy skontaktowałem się z rzucającym zaklęcia, zadał mi kilka pytań, na które udzielam odpowiedzi, i powiedział mi kilka rzeczy, które należy zrobić, co zrobiłem z zaskoczeniem po 3 dni zaklęcia mój mąż wrócił do domu i powiedział, żebym wybaczył jego złe uczynki. Nie wierzę w zaklęcia, ale wielki dr Ajayi zmienia moje przekonania. jeśli przeżywasz ciężkie chwile w jakimkolwiek aspekcie swojej miłości i potrzebujesz szybkiego rozwiązania swoich problemów, skontaktuj się z wielkim rzucającym zaklęcia dr Ajayi. email: drajayi1990@gmail.com lub whatsapp: +2347084887094

    Skontaktuj się z nim, aby uzyskać następujący rodzaj zaklęcia

    * Zaklęcie loterii
    * Zaklęcie, aby wygrać sprawę sądową
    * Zaklęcie Bogactwa
    * Zaklęcie dla ciąży
    * Zaklęcie do uaktualnienia egzaminu
    *Czar miłości
    * Zaklęcie, aby odzyskać byłego kochanka
    itp
    whatsapp +2347084887094 lub e-mail drajayi1990@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail. com ) możesz również Whatsapp na ten numer( +234 810 410 2662 )

    OdpowiedzUsuń