czwartek, 7 lipca 2022

Lipiec

 Dzisiaj siódmy. Jak ten czas i urlop leci...

Wczoraj oddalam auto na warsztat, wolalo o kontrole, te regularna. We wrzesniu ma TÜV, to jest ten przeglad teczniczny z przyklejeniem nowej naklejki na tablice rejestracyjna, z która auto moze poruszac sie po drodze. Oczywiscie po zaplaceniu podatku drogowego i ubezpieczenia tez. Ciekawe, co mi w nim mechanik wykryje, auto bedzie mialo we wrzesniu 7 lat, ale jezdze duzo po górach i dolinach, wiec hamulce i inne w nich tarcze sa na porzadku dziennym, zmiana oleju tak czy inaczej, do tego takie duperelki typu filtry w klimie, i tanio raczej nie bedzie. 

Ale od Emilki dostalam w prezencie dwulitrowy baniak oleju kujawskiego, wiec idzie ku lepszemu :D 

Emilka robi bowiem zastepstwo caly lipiec, u pewnego 92- latka, jakies 30 kilometrów od nas jest ta wies oddalona, i w zeszla sobote odziedzilismy ich tam. 



Mirce wiedzie sie jak przyslowiowemu paczkowi w masle, kilka wsi dalej, w ludzkiej lodziarni oferuja takze lody dla psów... 





... bez laktozy, bez cukru, o smaku pasztetowo- marchewkowym, cena od galki jak za ludzkie. Mirka wykatulkala galke z kubeczka i wolala jesc prosto z chodnika. No to na zdrowie. 

Na Snie Nocy Letniej bylismy, w amfiteatrze. Przedstawienie o godzinie 22, super pogoda, wspaniale kulisy, niesamowite oswietlenie sceny i lasu za nim- amfiteatr jest w bylym kamieniolomie. Niestety nie wolno bylo fotografowac podczas przedstawienia, a byloby co, juz same kostiumy, ech... 




O wpól do drugiej w nocy bylismy w domu, zmeczeni jak nie wiem co, ale szczesliwi i zadowoleni z imprezy. A na drugi dzien wpadl syn. Byl na wieczorze kawalerskim w Bremie, i wracajac na Bawarie, wstapil do nas. Pogrzebali sie w chlopaki w autach, pokazali sobie nawzajem, co w osobistych pojazdach piszczy i zgrzyta, a w drodze powrotnej syn poczul sie zle, podejrzewal korone, ale wszelkie testy wyszly negatywne, po prostu ma jakas najnormalniejsza i niepoprawna politycznie grypke- chrypke. 



Bo i my mamy "nowe" auto, znaczy Tobi. W starym Mondeo rozkraczyla sie jakas czesc, o której istnieniu pojecia nie mialam, ze takie cos jest. I tak w zeszla srode wybralismy sie do dawnych Dedeerów, i nabylismy Mondeo Inne. 


Przy okazji pstryknelam Mirce bardzo udane zdjecie, moim skromnym zdaniem. 




Miejscowosc nazywala sie tak: 


Uwielbiam te wioski na wschodzie Niemiec, sa niepowtarzalne, nieprzerobione, autentyczne, staroswieckie, niewylizane i zadbane. Maja w sobie to cos, czego niestety brakuje wioskom tutaj. 



Lipcowe motywy. Bedac po raz tysieczny w Bodenwerder nad Wezera, odkrylam dawny "wlóczkowy" sklep. Do tej pory nie zauwazylam tego elementu. A deptak naprawde nie jest duzy. A drzewo akurat sobie kwitlo, niestety nie wiem, jak sie nazywa. 




Piekny zachód slonca wieczorem 1 lipca, obserwowany z góry zwanej tutaj Holzberg, czyli drzewianej. Do tej pory pogoda utrzymywala sie az za bardzo, mielismy upalne dni, a dzisiaj zaczal padac deszcz, który tez byl bardzo konieczny. Moje beczki z deszczówka znowu sa pelne. Pomidory kwitna, dynie i cukinie juz maja malenkie owoce. 
 
Z pracy slyszalam tylko tyle, po tym, jak zadzwonilam do sekretariatu, co z moim podaniem o zmniejszenie etatu- 19tego mam termin rozmowy z naszym dyrektorem pielegniarskim, znaczy z tym Fabianem, ciekawe, co jeszcze chce wiedziec, bo przeciez wszystko mu powiedzialam na poczatku czerwca? Pewnie chce mnie od planu odwiesc? Kon by sie usmial. 

Wczoraj pogonilam jakas spod plotu, bo mi na posesje wejsc chciala. Bylo wpól do siódmej wieczorem, skrobalam jeszcze kilka desek na altance, bo malowac chcemy, znaczy elektryczna maszynka, i widze katem oka, ze jakas kobita naklejona na plot, daje mi znaki, abym maszynke wylaczyla, pewnie o droge chce pytac, pomyslalam i wylaczylam. A ona sie pyta, czy tu mieszkam. A mieszkam, bo co? I chce wiedziec, z kim i czy moje, i ogólnie rózne prywatne sprawy. A pani to sie z choinki urwala, czy jakie pani ma plany? Pokazuje mi na szyi wiszacy zalaminowany naszyjnik, z imieniem, nazwiskiem, data urodzenia, i nasz powiat wypisany tez tam byl. Ze ona z Zensusa jest. A co to za dziwo, pytam sie, ze pani z tego jakiegos Zensusa takie baaardzo prywane pytanie przez plot zadaje? Kto tu mieszka, wiadome jest w biurze meldunkowym ( u nas obowiazek meldunkowy). Czy dom jedno-, dwu- czy innorodzinny, stoi papierku z podatkiem, który place, a nasze zawody i dochody z kolei na corocznym rozliczeniu podatkowym, wiec idz pani w maliny z takimi pytaniami. Zafoliowana tabliczka to zadne cudo, widziano juz falszywych policjantów w oryginalnych policyjnych mundurach, przestrzega sie przed rozmaitymi sposobami, wykorzystywanymi przez przestepcze grupy, wiec za pozwoleniem, ja pani w zadne slowo nie wierze, do tego mamy pandemie, a pani lazi z domu do domu i roznosi zaraze, czy zle to rozumiem? Przeciez w dzisiejszych czasach wszystko ma sie zalatwiac pisemnie, telefonicznie, faksowo i majlowo, a nie lazeniem po urzedach i chalupach, bez maski, bez testu, i czy pani w ogóle szczepiona? Pani sie naburmuszyla, i gada mi, ze powinnam wiedziec, ze ona jest Zensus, i co to Zensus. Nie, nie wiem, musze? Tak, bo w prasie pisali. Pani, ja prase odstawilam w sensie abonamentu w kwietniu zeszlego roku. Ale w telewizorni tez mówili. Pani, my telewizornie jakis czas temu juz odstawilismy, bo nie mamy ochoty ogladac bezsensownych gadajacych glów, jak na ten przyklad Ricarda Lang czy wizji przyszlosci naszego ministra od zdrowia. Sama pani widzi, wpól do siódmej wieczorem, ja sobie w ogrodzie przebywam a nie przed telewizornia, bo mnie ogród bardziej rajcuje. Sie znowu naburmuszyla, ze ona musi wiedziec pewne rzeczy. Jaki to dom na przyklad, ile ludzi na ilu metrach na przyklad. Jesli pani mysli dokwaterowac tu Murzynów, to niech pani zapomni, to jest mój dom, moja krwawica, tu mieszka sie tylko za moja zgoda, i wejsc moze tylko ten, któremu na to pozwole. Nie nie, zadne dokwaterowanie, po prostu panstwo (panstwo!) interesuje sie co 10 lat, kto i jak mieszka. Hm, szkoda, ze nie interesowalo sie, jak ja na raty za remont tego domu robilam, z jednej wyplaty, z nieletnim dzieckiem, które sama wychowywalam. Takie rzeczy dziwna koleja rzeczy "panstwo" nigdy nie interesowaly. Powiedzialam jej, ze przy plocie na pytania nie odpowiadam, jak chce, moze mi przyslac papiery, ale nie musi, ale byc moze sasiedzi sa bardziej rozmowni, i bedzie miala wiecej szczescia przy wypytywaniu. Nie, do sasiadów nie idzie, bo chodzi tylko po wylosowanych domach (?!). 
W kazdym razie, po jej odejsciu poinformowalam policje, ze lazi jakas i wypytuje o bardzo prywatne sprawy, o takiej porze. Policjant przyznal mi racje, ze w rzeczy samej dziwne. Tak wiec, jakby na drugi tydzien ktos mi chalupe obrobil, to wiem, ze ktos byl i o co pytal. 
Dzisiaj zadzwonilam do powiatu, spytac, czy to legalne. Tak, jest Zensus, liczenie, przepytywanki o warunki, bo ponoc ci liczacy nie maja dostepu do wlasnie urzedu meldunkowego, podatków od rodzaju domów, zawodów ludzi i tak dalej. Hahaha. Obywatel jest praktycznie przejrzyscie szklany, ale niech im tam, bajki mnie bawia. Powiedzialam, co o tym mysle, obca baba przy plocie, zalaminowanie cos, niby urzad, tricki przestepcze. I okazalo sie, ze baba bardzo nieprofesjonalnie i od dupy strony u mnie zaczela. Przede wszystkim, powinna mnie przy pomocy ulotki przynajmniej 2 dni wczesniej poinformowac, ze chce przyjsc. Wpuszczac jej nie musze. Do zalaminowanego powinna pokazac tez dowód osobisty, bo to zalaminowane nie ma wartosci prawnej. Wszystkiego nie zrobila, wiec bęc. Powiedzialam jeszcze moje zdanie na temat lazenia po chalupach w czasach pandemii, przyznano mi racje. Jak nie mam racji, po prostu sie nie odzywam, stwierdzilam. Do chalupy i na posesje nie mam obowiazku wpuszczac, prawidlowo? Prawidlowo. Jedynie kominiarza *. Oj zebym problemu z tego nie miala, zamartwila sie pani z powiatu. Jakiego problemu?? Ze odbilam jakies babsko, którego nie znam, nie wiem, czego ode mnie chce, pokazujace mi nic nie znaczace laminatki? Pani kochana, jezeli ktos mialby miec z tego problem, to nie ja, bo w swoim prawie bylam, ale to nieprofesjonalne babsko radze wycofac z ruchu, bo tylko w szkode wchodzi, na serio pani mówie. Rozmówczyni sie zadukala przy telefonie. No tak. I jak sie rozstalysmy? Ano tak, ze wskazalam babsku istnienie pandemii i droge przez poczte czy inne nieosobiste drogi, jak ma na serio cos dla mnie urzedowego. No tak no tak. Powiatowa rozmówczyni idzie wiec teraz tam do tego Zensusowego miejsca, zalatwic mi te droge przez poczte i w razie czego, odmówic ewentualnych konsekwencji dla mnie. Konsekwencji nie bedzie, o ile to babsko znowu nie przylezie, widziec jej wiecej nie chce, bo sie zachowala jak dzikus (przyznano mi racje), a poza tym, moi przodkowie umieli obchodzic sie widlami do gnoju, i cos w genach zawsze da sie znalezc, c`nie? ;) Nikt mi nie zabroni bronic nienaruszalnosci mojego domu i posesji w czasach pandemii, koniec, kropka. Bo ja w swojej racji jestem i mojej miedzy sie trzymam :)) 

*Kominiarz jest jedyna osoba, która ma prawo wejscia do domu, pomijajac oczywiscie sadowe nakazy wejscia/ rewizji. Prawo pochodzi jeszcze z czasów Trzeciej Rzeszy i nacjonalsocjalizmu, i  mialo jeszcze ten sens, ze kominiarz, wchodzac wszedzie, wiele mógl zaobserwowac i podsluchac. Dziwna koleja rzeczy, prawa tego nie zniesiono do dzisiaj, chociaz wszystko inne z tamtych czasów jest bee i zabronione. Tak to tez powiedzialam w powiecie, ze co jak co, ale jest co najmniej frapujace, ze ten relikt z zamierzchlych i bee czasów nadal istnieje, i ciekawe, dlaczego ;) Pytanie oczywiscie retoryczne. Ale zawsze klade nacisk na to, zeby moi rozmówcy wiedzieli, ze nie spotkali sie z gaska. 

Amen na dzisiaj. 







19 komentarzy:

  1. Oj - łatwo z Tobą nie mają! Nie dasz sobie w kaszę dmuchać. I dobrze. A to chodzenie po domach w tych czasach to rzeczywiście bardzo nieodpowiedzialne jest.
    A to kwitnące drzewo to surmia (katalpa inaczej).
    Pozdrawiam serdecznie! 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że łatwo ze mną nie ma, to jest ogólnie wiadomo 🙃
      Juz mnie jakiś anonim chce straszyc karami za odpędzenie kobity, i że ponoć aspołecznie się zachowała. Korektura: nie ja, a mniemana wypytywaczka. Jutro telefonuje z dolnosaksonskim Zensusem i opowiem, jak się w stosunku do mnie zachowała. Niepoważne kobity trzeba wyhamować, by dalej w szkodę nie właziły.
      O surmi sobie poczytałam, ciekawa jest niemiecka strona Wiki na temat, a mianowicie drzewo zwane jest także urzędniczym, gdyż późno przychodzi i szybko odchodzi, w sensie liści. Toż to normalnie Beamtenbeleidigung🤣

      Usuń
    2. Tu anabell, znów mam cyrki by komentowac jako anabell. Ja nie odbieram telefonów,jeżeli dany numer nie jest wpisany w mój telefon, czyli albo w smartfon albo w stacjonarny. I pochwalono mnie za to. Co do spisu - wyczytałam informację, że tu będą spisywać, ale przed przybyciem człowieka od spisu będę poinformowana pismem urzędowym kiedy i kto to będzie. I na razie jest cisza i spokój.
      Serdeczności;)

      Usuń
    3. O właśnie. Przy każdej głupocie nakręcają bęben reklamowy, nasza miejscowość kilka miesięcy była spaskudzona plakatami firmy, nagabujacej ludzi na szybki internet, przed wyborami jakimikolwiek oplakatowane głowami, sloganami, a to niby takie ważne i poważne, i zero przesłania?
      Jeśli mam to szczęście bycia wylosowaną do Zensusa, nie kupując wczesniej losa w loterii, to życzę sobie byc o tym poinformowana listownie, a nie że mi wyślą namolne babsko o wpół do siódmej wieczorem.
      A na Twoim miejscu, w razie czego, odeślij z kwitkiem, mieszkanie jedynie wynajmujesz, i nie udzielasz żadnych informacji o nieswojej rzeczy, niech się z pytaniami do właściciela udadzą.
      Życzę Ci dalej ciszy i spokoju na temat 😇

      Usuń
  2. Zdjęcie Mirosławy bardzo udane :) Na pierwszy rzut oka siedzi na kamieniu w kształcie serca. Mam jeszcze pytanie co to jest Zensus? Domyślam się, że urząd ale czym się zajmuje? Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zensus co liczenie ludzi co 10 lat, ale takie co dziesiate i wylosowane gospodarstwa domiwe, wiec nieco bezsensowne wedle mnie, no ale co ja tam wiem 😉
      Chcą tez wiedziec, jak kto mieszka, z kim i ile metrów, wykształcenie, narodowosc. Mam to teraz dostać w firmie papierowych formularzy- netowo odmówiłam. Nie mam ibowiazku robić to przez internet, wogole nie mam obowiazku posiadać internetu.
      Dziekuje i pozdrawiam!

      Usuń
    2. Już rozumiem :) Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Ela

      Usuń
  3. U nas widzialam kawiarnie dla wlascicieli psow z placem zabaw, dla psow oczywiscie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawostka, u nas jeszcze nie widziałam, a lody dla psów tez pierwszy raz 🐕‍🦺

      Usuń
  4. Lucy uwielbiam Twoje opowiadanie historii z życia wziętych. Uśmiałąm się widząc oczyma duszy mojej minę baby w starciu w Tobą 😃
    Mirka jest urodzoną modelką, to przecież widać! Podrap ją za uszkami 🙂 Ja dziś z moimi byłam na szczepieniu i przeglądzie, Szilka znowu przytyła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Murcia podrapana przed i za, dziekuje za podanie pańci pomysłu pomieszczenia, i pozdrawia Szilkę puszysto, a Skitusia serdecznie 🥰
      Co do baby i ogólnie na temat. Powiedzmy tak; dla mnie 35 lat temu tez to byl mały szok kulturalny. To jest mieścina 3,5 tys dusz, i wiele ludzi ma kwadratowe głowy, bo dawno tedy nie przechodziły obce legiony, jeśli wiesz, co mam na myśli 😉
      A tak na serio, jest tu sporo zaściankowości, i niektórym się zdaje, że z powodu czegoś tam, maja wiecej do powiedzenia. Ja jestem rocznik 68 i nie uwierzysz,moje i dookoła tego roczniki kobiet, wtedy dziewczyn, najczęściej nie maja żadnego wykształcenia zawodowego. Chowane na matki i zony. Ja z wyuczonym zawodem i maturą, bylam czymś niesamowitym. Do tego umiem używać głowy.
      Wiec taka urzędową pindzia welde zalaminowanych o niej informacji, rocznik 69, ma o sobie niesamowite mniemanie, bo az w urzędzie powiatowym pracuje i mysli, że może się iMac każdej metody i wszyscy się jej słowa jak Bożego słuchać będą...A tu ja, rok starsza, na głowę nie upadnieta, ze ślaskim dialektem usadowiłeam ja na miejscu i dzuen później w urzędzie na dupsko, i nie ma zmiłuj się.

      Usuń
  5. Tak trzymać, popieram!:) do mojej chałupy też nie wpuszczam nikogo, kogo nie zaprosiłam:) A te psie lody to smaczne ? Czy nie kusiło Cię spróbować :)? Podobno i dla ludzi robią o smaku kiełbasianym albo czosnkowym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet przy niebezpieczenstwie dopisania mnie do listy Reichsdeutsche 🤪 nie ma i koniec. Przy drzwiach mam tonfę.
      A faktycznie, zapomniałam liznąć pasztetowo- marchewkowego loda, trzeba mi nadrobić.
      Czekolady z pieprzem, sola czy peperoni znam, ale nie moje snaki 😅

      Usuń
  6. U nas był spis powszechny, można było przez internet lub urzędzie miejskim.Faktycznie dziwna kobieta , jak taką wpuścić.O lodach dla psów czytam pierwszy raz.Pieknie spędzacie czas, gratuluję nowego auta.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja upupiam poprzez fakt pandemii, która nam wmawia bezzebny minister od zdrowia, a wiec nie ma lazenia po chalupach, po to jest poczta.
      Lody dla psa znalam tak, zeby ugotowac i rozgotowac troche kurzego czy innego miesa, do tego marchewka, i zamrozic w misce. Pies moze zmarzline lizac do oporu, po czym znowu zamrozic, i tak dalej. Ze szkoly dla psów mam ten przepis ;)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Słusznie. W dzisiejszych czasach trzeba być bardzo ostrożnym. A zdjęcie Mirki - świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie, i w dzisiejszych czasach nie lazi sie od chalupy do chalupy, i nie wypytuje osobistych rzeczy przy plocie. Ale z myslenmiem to niektórzy po prostu maja problem, i im wieksza "posada" w gminie, tym bardziej czuja sie rozgrzeszeni od wlaczenia mózgownicy... ech. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. O! Przepraszam. To wyżej - to byłam ja: BBM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie znowu blogspotowy problem, mozna najczesciej anonimowo komentowac :D

      Usuń